KAIKKI SIVUT YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

HELSINGIN OLISI LISÄTTÄVÄ TUKEAAN KAUPUNGINOSIEN ASUKAS- JA KANSALAISTOIMINNALLE

Viime vuonna kaikki Helsingin kaupungin pienavustusrahat oli jaettu jo maaliskuussa. Tänä vuonna niitä ei ole lainkaan jaossa tai haettavissa. Juuri nämä pienavustukset ovat tehneet monille kaupunginosayhdistyksille mahdolliseksi järjestää omia yleisötapahtumiaan ja muutakin toimintaa. Nyt on kunnallista rahaa jaossa vain sinne jossa on asukastalot tai -tilat. Muualla joudutaan toimimaan täysin ilman kaupungin taloudellista tukea. Olisi kuitenkin More..

HELSINKI KAIKKI SIVUT

MYÖS PITÄJÄNMÄKI TARVITSEE LAAJEMPAA ”KAUPUNGINOSIEN MYÖNTEISTÄ ERITYISKOHTELUA” SYRJÄYTYMISEN ESTÄMISEKSI

Kirjoitin viikko sitten kommentin Helsingin kaupunginvaltuuston sosialidemokraattisen ryhmän tekemään ehdotukseen kaupunginosien myönteiseen erityskohteluun osoitetun rahoituksen lisäämiseksi. Näkökulmani oli tietysti Pitäjänmäki. Kuva on meidän syyskuussa järjestämästämme Pitäjänmäki-päivästä – omalla kustannuksellamme tietysti, ilman kaupungin tukea… —– Lyhyessä ajassa on Pitäjänmäki muuttunut perinteisestä kylä- ja teollisuusyhteisöstä paljon monimuotoisemmaksi kaupunginosaksi. Myös asukasrakenne on täällä vahvasti uudistunut. Strömbergin pienehkön peruskoulun More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

PIENEMMÄT JA PAIKALLISEMMAT HANKKEET TOISIVAT OSALLISTUVAN BUDJETOINNIN LÄHEMMÄKSI HELSINKILÄISIÄ

Juuri ennen Joulua keskusteltiin kaupungintalolla ihmisoikeuksista ja vähemmistöistä. Itse olin mukana osallistuvaa budjetointia käsittelevässä paneelissa. Edistääkö osallistuva budjetointi asukkaiden osallistumista ja tukeeko se yhdenvertaisuuden toteutumista? Osallistuva budjetointi toi helsinkiläiset suoraan mukaan päättämään kaupungin varojen käytöstä. Se koski kuitenkin vain hyvin pientä osaa pääkaupungin taloudesta. Vuosiksi 2018-2019 oli 4,4 miljoonaa Euroa varattu tähän tarkoitukseen. Uusia aktivointitapoja More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU SEURA JA YHTEYSTIEDOT YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

AIKA LÄHTEÄ MUKAAN PITÄJÄNMÄKI-SEURAN TOIMINTAAN ASUKKAILLE TÄRKEIDEN ASIOIDEN PUOLESTA

Pitäjänmäki kasvaa ja muuttuu. Kun uusi vuosi alkaa on sopiva aika osallistua oman ympäristömme kehittämiseen Pitäjänmäki-seuran kautta. Helpoiten se onnistuu maksamalla vuoden 2020 jäsenmaksu tilillemme FI3220601800006356 – tai vielä paremminkin, tulemalla myös mukaan aktiiviseen työhömme. Kylästämme on kehittynyt Helsingin tärkeä kasvukeskus. Strömbergin vanhasta tehdasympäristöstä on kasvanut Helsingin merkittävin teknologiayritysten keskittymä. Uutta citymaisemaa on noussut vanhojen More..