KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU

K-MARKET REIMARLA PALVELEE JÄLLEEN PERUSKORJAUKSEN JÄLKEEN

Tänään kävin taas tässä omassa Reimarlan kyläkaupassamme. Taas hyvä kokemus vaikka en sokeria nyt ostanutkaan, valoisa siisti ystävällinen ja hyvä market-valikoima. Ja lähellä. Muistamme hyvin ne kuukaudet jolloin olimme talon peruskorjaustöiden takia ilman lähikauppaa. Pitäjänmäki-seuran puheenjohtajana olen myös todella tyytyväinen että K-Market Reimarla on heti alusta alkaen ollut jäsenemme, tukenut toimintaamme ja osoittanut monella muullakin More..

Takkatien teollisuusaluetta Pitäjänmäellä
KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

PITÄJÄNMÄKI-SEURA EI OLE OTTANUT KANTAA RAIDE-JOKERIN PATTERINMÄEN TUNNELIIN EIKÄ OLE MUKANA VALITTAMASSA KORKEIMPAAN HALLINTO-OIKEUTEEN

Helsingin luonnonsuojeluyhdistys on valittanut Korkeimpaan hallinto-oikeuteen Uudenmaan ELY-keskuksen ja Helsingin hallinto-oikeuden päätöksistä sallia Raide-Jokerin tunnelin rakentaminen Patterinmäen alitse täällä Pitäjänmäellä. Syyksi järjestö esittää että tämä olisi luonnonsuojelulain vastaista ja katsoo että rakentaminen vahingoittaa liito-oravan asuinaluetta. ELY-keskus ja Helsingin hallinto-oikeus ovat kiistäneet tämän. Pajamäki-seura on tukenut luonnonsuojeluyhdistyksen valitusta. Asiasta on käyty vilkasta some-keskustelua jossa useat osanottajat More..

PATTERINMÄEN LUONTOON TUTUSTUMASSA

Helsingin kaupungin järjestämällä luontokävelyllä lauantaina Pitäjänmäen – Pajamäen Patterinmäellä. Yli 50 helsinkiläistä nautti kauniista ja kuumasta päivästä asiantuntevien luonto-oppaiden opastuksella. Historian huminaan yhdistyi uskomattoman rikas kasvisto jonka salaisuuksia tänään tälle ryhmälle avattiin. Hienoja, nämä kaupungin lähialueretket, myös täällä meidän omilla kulmillamme. Ja oma-aloitteisestikin kannattaa täällä luonnossa liikkua. JF

AVOIMET PUUTARHAT TALISSA

Kaunista ja ystävällistä Pitäjänmäkeä. Talin hienossa siirtolapuutarhassa vietettiin tänään avoimien puutarhojen päivää. Monet kesäiset keitaat avasivat porttinsa meille kaikille nautittavaksi. Vierailijoiden kysymyksiä riitti niin kukkaloistosta kuin tunnelmallisista mökeistäkin. Uskomattoman upea paikka – Pitskussa tietenkin!

KAIKKI SIVUT YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

RAIDE-JOKERI VAHVISTI PITÄJÄNMÄKI-SEURAN KANSSA TEHDYN SOPIMUKSEN MÄTÄJOEN SUOJELUSTA

Tässä tiedoksi Raide-Jokerin vahvistus sopimuksestamme joka turvaa ettei Mätäjokeen pääse valumaan saastunutta vettä Meijeritien maa-aineksen välivarastointipaikasta. Tämä vastaa täysin sitä mitä Pitäjänmäki-seura tavoitteli ja osoittaa jälleen kerran miten yhdessä keskustellen ja sopien päästään hyviin tuloksiin. Kiitos Raide-Jokerille myönteisestä suhtautumisesta Pitäjänmäen asukkaiden huoleen Mätäjoen ja sen uhanalaisen taimenkannan terveydestä. Jan Furstenborg, Pitäjänmäki-seuran puheenjohtaja ——- Moi! Raide-Jokeri-allianssi More..