UUTTA ’CITY-ALUETTA’ SUUNNITELLAAN PITÄJÄNMÄEN ASEMANSEUDULLE

Pitäjänmäen aseman kävelysillan länsipuolelle eli Espoon suuntaan suunnitellaan uusia 4-8 kerroksisia kerrostaloja. Ne tulisivat Pitäjänmäentien ja rautatien väliselle kaistaleelle. Idän suunnassa oleva asemapuisto vanhoine rakennuksineen säilyisi suojattuna. Asemakaavan muutoksella halutaan luoda uusi paikalliskeskus Pitäjänmäen rautatieaseman viereen, sanoo kaupunki hankkeen osallistumis- ja arviointisuunnitelmassaan. Kaavaehdotus on tehty tontin omistajan pyynnöstä. Tämä omistaja on merkittävä sijoitusyhtiö. Pitäjänmäki-seura tulee More..

OPASTETTU KÄVELYREITTI MÄTÄJOEN VARRELLE

Jalkakäytävä Marttilan Korsutien Mätäjoki-puolelle Pitäjänmäkeläisille niin tärkeä Mätäjoki oli eräs ’päähenkilöistä’ kun eilen suunniteltiin niitä hankkeita joita voitaisi rahoittaa Helsingin ’osallistuvan budjetin’ kautta. Tätä vuotta varten varatuista 4 miljoonasta Eurosta käytetään osa läntiselle suuralueelle johon myös Pitäjänmäki kuuluu. Kannelmäessä pidetyssä eilisessä OmaStadi Raksa kokouksessa keskusteltiin pitkään Mätäjoen ja sen käytön kehittämisestä. Tänä aamuna sitten täytin More..

JALKAKÄYTÄVÄ VIINENTIELLE

Niinhän sitten kävi ettei ehdotustamme jalkakäytävän rakentamiseksi Pitäjänmäen Reimarlan ja Marttilan Viinentien varrelle otettukaan mukaan kaupungin ’osallistuvaan budjetointiin’. Harmitti kyllä vähän ettei ehdotuksemme päässyt jatkoon – kunnes luin perustelut sen hylkäämiselle: Jalkakäytävän rakentaminen on jo otettu mukaan kaupungin katurakennusohjelmaan tälle vuodelle. Eli hyviä uutisia Reimarlasta ja Marttilasta. Ehkä tämä Pitäjänmäki-seuran tukema ehdotus herättikin kaupungin vastuulliset More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU

PITÄJÄNMÄKELÄISET SAAVAT JÄLLEEN OMAN KYLÄ-AVUSTAJAN

Pitäjänmäki-seuran hallitus on päättänyt palkata avustajan maaliskuun alusta lähtien. Kyläavustaja palvelee niitä alueemme asukkaita jotka tarvitsevat apua tai tukea koti- tai pihatöissä, tai muissa toimissa. Etusija kylä-avustajan varaamisessa annetaan Pitäjänmäki-seuran jäsenille. Toiminta kattaa koko alueemme ja ulottuu sekä omakoti- että kerrostaloihin. Kylä-avustaja varataan Pitäjänmäki-seuran kautta joka toimii hänen työnantajanaan ja laskuttaa käyttäjiä avustajan palveluista 10 More..