Aurinkoiset Vappujuhlat Leikkipuisto Strömbergissä

Vappujuhlaa vietettiin Strömbergin leikkipuistossa lauantaina 28.4.2018. Sää muuttui aurinkoiseksi tapahtuman edetessä ja väkeä oli paikalla mukavasti – viime vuotiseen lumisateeseen verrattuna sää oli nyt siis oikeasti keväinen. Vimmaralli viihdytti lapsia musiikilla. Haagan VPK oli paikalla paloauton kanssa, tarjolla oli myös mm. kasvomaalausta ja temppurataa. SPR:n Länsi-Helsingin osasto oli kaiken varalta paikalla päivystämässä. Jos nälkä yllätti, More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU

EU:n palkitsema valokuituverkko Pitäjänmäen Marttilassa-Reimarlassa antaa käyttäjilleen laajan valinnanvapauden

Marttilan-Reimarlan omakotialueella toimiva Osuuskunta Helsingin valokuidut piti vuosikokouksensa tänään lauantaina Pitäjänmäen kirjastossa. ’Pakollisten’ kokousasioiden käsittelyn lisäksi kuultiin että kaapeli-tv on jo viittä vaille valmis. Jäsenyyteen tulee silloin kuulumaan korkeatasoinen peruskanavien vastaanottaminen valokuituyhteyden kautta. Palvelu sisältyy osuuskunnan kuukausimaksuun ja edellyttää ainoastaan kohtuuhintaisen muuntimen liittämistä yhteen neljästä kuitukanavasta. Kokouksessa kuultiin myös Osuuskunnan voittamasta vuoden 2017 suuresta eurooppalaisesta More..

HSY:n jätekeräys toukokuussa myös Pitäjänmäellä

Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY:n keräysautot käyvät myös Pitäjänmäellä toukokuussa. Aikataulut meidän lähellämme ovat: 00370 ReimarlaTiistai 15.5.201817.00–17.40 Jännetie/Nuolitie 00380 Pitäjänmäen teollisuusalueTorstai 17.5.201817.00–17.40 Hiomokuja/Takomotie 00360 PajamäkiTorstai 17.5.201818.00–18.40 Pajamäentie 12–14, päätepysäkki Voit tuoda autoihin kodin vaarallista jätettä (ei painekyllästettyä puuta, räjähteitä tai asbestia), sähkölaitteita ja metalliromua. HSY ottaa jätteet vastaan maksutta. Tarkemmat ohjeet ja muiden keräyspaikkojen aikataulut More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU

Pitäjänmäen ikäväellä tulossa aktiivinen kesä ja syksy

Pitäjänmäen senioreiden tapahtumakalenteri kesälle ja syksylle on nopeasti muotoutumassa. Etenkin ikäväki-verkostomme on tosi aktiivinen. Eläkeläisyhdistyksiä on täällä useampia ja myös muut toimijat tarjoavat yhdessä tekemisen ja kokemisen mahdollisuuksia. Eilen 9 huhtikuuta kokoontui alueemme eri toimijoita kirkon tiloissa yhdessä suunnittelemaan näitä tapahtumia. Pitäjänmäki-seura on tietysti myös tässä mukana, kuten myös Konala-seura. Ulottuuhan näiden ikäväki-järjestöjen toiminta More..

KAIKKI SIVUT YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

Pitäjänmäen ja Konalan aluesuunnitelma nähtävillä netissä ja kirjastossa

Konalan ja Pitäjänmäen aluesuunnitelma on valmistumassa. Voit tutustua suunnitelman luonnokseen 3. — 22.4 Pitäjänmäen kirjastolla sekä tähän linkitetyillä sivuilla. Suunnittelija on myös tavattavissa Pitäjänmäen kirjastolla tiistaina 10.4. klo 17 — 19. Aluesuunnitelmassa selvitetään katu- ja viheralueiden palveluiden, rakenteiden ja varusteiden nykytila, kirjataan niiden parantamistarpeet sekä laaditaan kohteiden kiireellisyysjärjestys. Esiin nousseita kohteita suunnitellaan tarkemmin ja toteutetaan More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU SEURA JA YHTEYSTIEDOT YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

Pitäjänmäki-seura kehittyy ja kutsuu asukkaita ja yrityksiä mukaan vaikuttamaan kaupunginosamme asioihin Pitäjänmäki-seuralle on vuosi 2018 uudistusten aikaa. Me haluamme kehittää seurasta vieläkin selvemmin kaikkien pitäjänmäkeläisten puolestapuhujan ja yhdyssiteen. Vanhat hyväksi koetut tapahtumat saavat lisää ulottuvuuksia ja moniin asioihin haetaan uutta otetta. Onnistutaanko tässä vai ei riippuu siitä miten asukkaat ja muut toimijat lähtevät mukaan. Liittymällä More..

KAIKKI SIVUT

Maaliskuun 2018 säätilastoja Pitäjänmäestä

Maaliskuu oli keskilämpötilaltaan selvästi tavanomaista kylmempi, tätä kylmemmät maaliskuut on vuodesta 1992 alkaen koettu vuosina 2013, 2006 ja 2005. Kuun alussa oli ajankohtaan nähden hyvin kylmää, ja saavutettiin uusi maaliskuun pakkasennätys (1.3. -18,7, entinen -18,1 vuodelta 2013) sekä vuorokauden alimman keskilämpötilan ennätys (1.3. -14,2, entinen -13,5 vuodelta 2005). Alkukuussa päivälämpötilat olivat -5 ja -10 asteen More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU PITÄJÄNMÄKI ENNEN

Pitäjänmäellä haetaan kivikauden muistoja

Pitäjänmäellä on asuttu jo kivikaudella. Nyt voivat pitskulaiset ja muutkin kiinnostuneet lähteä mukaan arkeologiseen kaivaustyöhön aivan omilla nurkillaan sanoo arkeologi Jan Fast (kuvassa) joka tulee valvomaan ja johtamaan töitä. – Pitäjänmäen kivikautinen asuinpaikka on viimeinen hyvin säilynyt kivikautinen asuinpaikka Helsingissä. Sen säilyttäminen tuleville sukupolville muistona alueen ensimmäisistä asukkaista ja asutuksesta on ensisijaisen tärkeää, kirjoitti More..