HELSINKI KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU

RANSKALAISIA MACARON-LEIVOKSIA PITÄJÄNMÄELTÄ!

Pitäjänmäellä osataan! Aivan uskomattoman hyviä, kauniita ja värikkäitä ranskalaisia macaron-leivoksia syntyy Arinatien My Macaron leipomossa.

Pari päivää sitten sain sähköpostin jossa Olivier Beaslas pyytää yrityksensä liittämistä Pitäjänmäki-seuran jäseneksi. Nyt se on iloisesti ja kiitollisesti tehty!

My Macaron on erikoistunut valmistamaan yksilöityjä ranskalaisia macaron-leivoksia, kertoo Olivier. Me tuotamme paikallisesti leivottuja tuoreita macaroneja tilaajan tekstillä, logolla tai kuvalla.

”Jotkut teistä ovat ehkä tehneet uuden vuoden lupauksia olla syömättä liian paljon sitä tai tätä, kirjoittaa Olivier:

”Mehän arvostamme ja tuemme siinä. Ehkä kuitenkin haluatte myöhemmin tilata macaroneja meiltä, ja juhlia yhdessä ystävien, työtoverien tai perheenjäsenien kesken.”

Pitäjänmäellä leivotun tuoreen ranskalaisen macaronin veroista ei löydy mailla eikä halmeilla. Ja lähileivoksia tilaamalla tuemme myös pitskulaista yrittämistä ja työtä.

Macaron-leivosten tie Pitäjänmäeltä helsinkiläisille ja muille markkinoille ei ole aina ollut helppoa. Van kaksi kuukautta sen jälkeen kun yritys oli saatu pystyyn iski korona joka vaikutti heti myös meihin, kertoo Olivier:”Mehän emme olleet ravintola emmekä kahvila eikä meidän toimintaamme virallisesti rajoitettu, mutta niin se kyllä meihinkin iski. Ei tapahtumia, rajattu määrä vieraita yksityisjuhlissa, työntekijät poissa työpaikoiltaan, häitä siirrettiin ja messuja peruttiin.”

– Uutena yrityksenä emme voineet osoittaa miten pandemia oli meihin vaikuttanut, emmehän edes olleet olemassa edellisenä vuonna, kertoo Olivier eivätkä ranskan kielen voimasanat ole kaukana. Yhteiskunnan tukea ei tullut:

”Tietysti olimme vain yksi yritys monien joukossa jotka tästä kärsivät”, hän toteaa:”Mutta kun kyseessä on oma yrityksesi, silloin tietysti koet asiat paljon voimakkaammin, tunteilla, intohimolla, stressillä, kaikki ylä- ja alamäet.”

Tässä kuitenkin nyt ollaan, kertoo Olivier tyytyväisenä, ja kiittää asiakkaitaan joista monet ovat useammankin kerran tilanneet macaroneja. Kaikki he ovat auttaneet tätä pitskulaista yritystä selviämään näiden poikkeuksellisten vaikeiden aikojen yli.

Nyt kannattaa miettiä tulevia juhlia hieman pitemmällekin, kaikkea sitä mitä haluaisi tehdä kun korona hellittää. My Macaronilla on suurempia tilaisuuksia varten oivallinen ehdotus. Kun 20 macaronin rasia normaalisti maksaa 40 Euroa niin tammikuun loppuun saakka voi ostaa etusetelin 30 Eurolla jonka sitten voi käyttää myöhemmin tällaisen macaron-rasian ostamiseen.

Nyt Olivier Beaslas on avannut ’Oh la la’ myymälän Eiran Kapteeninkadulle yhdessä käsin tehtyjä suklaakonvehteja myyvän yrityksen kanssa. Macaroneja voi käydä sieltä ostamassa, mutta niitä voi myös My Macaronilta tilata ja hakea sopimuksen mukaan Arinatien leipomosta.Meille kotiin kyllä niitä taas tullaan macaroneja tilaamaan, pienempiäkin määriä, ihan omaan herkutteluun

Jan Furstenborg