KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

PITÄJÄNMÄKI-SEURA MUKANA KEHITTÄMÄSSÄ MÄTÄJOEN LUONTO- JA YMPÄRISTÖARVOJA

Mätäjokea ollaan yhteisesti kehittämässä luontoarvojen vaalimiseksi ja asuinympäristömme kehittämiseksi. Sekä ylä- että alajuoksulla on tekeillä monia sellaisia asioita joissa mukana ovat sekä kaupungin vastuutahot, luontojärjestöt ja alueen kaupunginosayhdistykset. Pitäjänmäki-seura on ollut mukana näissä keskusteluissa. Itse osallistuin keskiviikon tapaamiseen jossa keskusteltiin Mätäjoen Kaarelan padosta mutta myös laajemmin Mätäjoesta. Helsingin perhokalastajat jotka myös osallistuivat keskustelutilaisuuteen olivat viime More..

KAIKKI SIVUT YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

TURKISMIEHENPOLKU ON NYT TURVALLISEMPI KOULUTIE KUN PITÄJÄNMÄKI-SEURA PYYSI KAUPUNGILTA AJOESTEET

Lasten koulutie on taas hieman turvallisempi. Pitäjänmäki-seuran esityksestä on Turkismiehenpolulle peruskoulun kulmalle asennettu ajoesteet. Lokakuussa kirjoitimme seuran nimissä Helsingin kaupungille: ”Asukkaiden havaintojen mukaan on Turkismiehenpolulla suhteellisen säännöllistä henkilöautoliikennettä urheilukentän suuntaan ja sieltä pois. Nopeudet saattavat olla suuriakin. Tämä huolestuttaa monia kun kyseessä on kävelytie jota koululaiset käyttävät päivittäin ja jolla myös leikitään paljon. Molemmilla puolilla More..

KAIKKI SIVUT YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

KAUPUNKIPYÖRÄT TULEVAT VIHDOINKIN MYÖS PITÄJÄNMÄELLE

Kaupunkipyörät ovat ensi kesäksi tulossa myös Pitäjänmäelle. Kuvasta löytyy linkki sivulle josta aukeaa myös kartta mistä näkee minne ne fillarit sijoittuvat. Kesällä 2019 Helsingissä on käytössä nykyisen 150 aseman ja 1500 kaupunkipyörän lisäksi 88 uutta asemaa ja 880 uutta pyörää yhä laajemmalla alueella. Laajennuksen lisäksi joitain uusia asemia sijoitetaan myös nykyiselle alueelle. Pitäjänmäen asemat näkyvät More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU PITÄJÄNMÄKI ENNEN

VAIKEA KUVITELLA PITÄJÄNMÄKEÄ ILMAN MUISTIPIIRIÄ – TÄSSÄ KEVÄÄN OHJELMA

Vaikea kuvitella Pitäjänmäkeä ilman sen ’muistipiiriä’ mutta siltä vain näyttää että tämä kevät jää sen viimeiseksi kaudeksi. Tämä avoin ryhmä on tehnyt paljon töitä kaupunginosamme ja sen kautta koko Helsingin lähimenneisyyden kuvaamiseksi. Omat lapsuuden ja nuoruuden ajan muistot ovat olleet aineistona tälle pääosin ikäihmisistä koostuvalle avoimelle ryhmälle. On mukana kyllä nuorempiakin! Kuvassamme muistipiirin vetäjä Leena-Maija More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU

USKOMATTOMAN AKTIIVINEN TÄMÄ PITÄJÄNMÄEN KONALAN IKÄIHMISTEN KORTTELIKERHO

Uskomattoman aktiivinen tämä Pitäjänmäen-Konalan ikäihmisten korttelikerho. Tässä kevään hieno ohjelma tiedoksi – ja kyllä sinne kannattaa mennä mukaan. Pitäjänmäki-seura tekee korttelikerhon kanssa yhteistyötä ja tukee sen toimintaa mahdollisuuksiensa mukaan. Kuvassa etualalla puheenjohtaja Kaija Hömppi KEVÄÄN OHJELMA: PIT-KO PITÄJÄNMÄEN – KONALAN IKÄIHMISET ry KORTTELIKERHO keskiviikkoisin klo 11-12 esitelmä, avaus+info klo 10.50 – LEIKKIPUISTO VÄHÄTUVALLA, os. Vähäntuvantie 4 More..

KAIKKI SIVUT PITÄJÄNMÄELLÄ TAPAHTUU YMPÄRISTÖ - LUONTO - LIIKENNE

PITÄJÄNMÄKI-SEURAN TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2019

Pitäjänmäki-seura 29.10.2018 Toimintasuunnitelma vuodelle 2019 Pitäjänmäki-seura edistää kaupunginosamme asukkaiden ja yhteisöjen tarpeita ja toiveita alueella jolla yhdistyvät vanhojen kyläyhteisöjen ja teollisuusalueiden perinteet ja nopeasti kehittyvän kaupunginosan dynamiikka. Keskeisenä tavoitteena on asukkaiden aktivoiminen omaehtoiseen osallistumiseen sekä Seuran puitteissa että Pitäjänmäen monipuolista toimintatarjontaa käyttäen. Vuoden 2018 aikana on seura uudistanut ja kehittänyt useita toimintojaan. Tätä työtä jatketaan More..

KAIKKI SIVUT SEURA JA YHTEYSTIEDOT

PITÄJÄNMÄKI-SEURAN HALLITUS VUODELLE 2019

PITÄJÄNMÄKI-SEURAN HALLITUS vuodelle 2019 Puheenjohtaja Jan Furstenborg Partiotie 16 00370 HELSINKI pitajanmakiseura@elisanet.fi j.furstenborg@bluewin.ch Sihteeri Sirpa Aromaa sirpa.aromaa@suomi24.fi Reijo Kallinen Reijo.kallinen@kolumbus.fi Varapuheenjohtaja Jouni Kekkonen jouni.kekkonen@kolumbus.fi Matti Kiisseli matti.kiisseli@pp.inet.fi Mikko Kääriäinen mikonkiska.oy@gmail.com Taloudenhoitaja, jäsenrekisteri Jussi-Petteri Lappi pitajanmakiseura@elisanet.fi jussi-petteri.lappi@pp.inet.fi Janne Leivo janneleivo@kolumbus.fi Mirja Turunen 55mirri@gmail.com